Service og reparasjon

Kort fortalt

  • Har du behov for reparasjon av et hjelpemiddel, kontakter du Hjelpemiddeltjenesten.
  • Hjelpemiddelteknikerne vurderer om hjelpemiddelet kan repareres lokalt, om det må bestilles deler eller om det må sendes inn til NAV Hjelpemiddelsentral Vestfold og Telemark.
  • Deler til hjelpemidlene må bestilles via NAV Hjelpemiddelsentral. Det må derfor påregnes noe ventetid.
  • NAV Hjelpemiddelsentral Vestfold og Telemark har stor pågang av innkommende saker. Det må derfor påberegnes lengere ventetid for reparasjoner.

NAV Hjelpemiddelsentral låner ikke ut tilsvarende hjelpemidler mens du venter på reparasjon. Vi anbefaler derfor hjelpemiddelbrukere å ha en reserveløsning/plan om hva en kan gjøre om hjelpemiddelet trenger service/reparasjon.

Hjelpemiddelteknikerne utfører enkelt vedlikehold og service på hjelpemidler. Enkelt vedlikehold tilsvarer vask, smøring og etterstramming av skruer.
 

Åpningstider og telefon

Mandag-fredag kl. 08.30 -11.00

Telefon: 33 31 86 50

Besøksadresse: Hedrum gt. 2, 3117 Tønsberg 
 

Akutt reparasjon av hjelpemidler

NAV Hjelpemiddelsentral har en ordning for akutt reparasjon av hjelpemidler dersom du opplever en funksjonsfeil eller annen svikt ved hjelpemiddelet som setter deg i en nødsituasjon.

Hvis du har akutt behov for å få hjelp til reparasjon av hjelpemiddelet ditt, kontakter du NAV Hjelpemiddelsentral Vestfold og Telemark. Den som har telefonvakt vil vurdere og avtale med deg hvilke tiltak som skal iverksettes ut i fra din situasjonsbeskrivelse.

Vakttelefon NAV Hjelpemiddelsentral. Telefon: 917 81 122

Mandag - fredag kl. 15.30 - 24.00

Lørdag - søndag/helligdager kl. 08.00 - 24.00