SMS- og telefonvarsling

Kort fortalt

  • Ved planlagte / akutte brudd eller endringer i vanntilførselen, sender vi ut SMS- og telefonvarsel til de adressene som er berørt.
  • Spesielt viktig er det å varsle såkalte "sårbare abonnenter" - bedrifter som er avhengige av vann for å drive sin virksomhet.
  • Du kan selv kontrollere at vi har korrekt kontaktinformasjon til din eiendom / bedrift.

Generelt om SMS- og telefonvarsling

Ved planlagte / akutte brudd eller endringer i vanntilførselen vil vi sende SMS- og telefonvarsel til de adressene som er berørt. Vårt varslingssystem henter informasjon fra flere ulike systemer, blant annet kontakt- og reservasjonsregisteret og brønnøysundregisteret.

Noen ganger hender det allikevel at feil informasjon er registrert eller at enkelte adresser mangler kontaktinformasjon. Vi oppfordrer derfor alle til å sjekke kontaktinformasjonen som er registrert på sin adresse, og oppdatere denne dersom den er feil. Dette er spesielt viktig for bedrifter og andre som er avhengige av vann for å drive sin virksomhet, såkalte "sårbare abonnenter".
 

Eksempler på sårbare abonnenter

  • Alders og sykehjem
  • Frisører
  • Hoteller
  • Landbruk
  • Leger/medisinsk
  • Næringsmiddelindustri
  • Renserier/vaskerier
  • Restauranter/spisesteder
  • Skole/barnehage
  • Sykehus
  • Tannleger/tannhelse

Dersom du hører hjemme i en av disse gruppene, eller om du er sårbar av andre grunner, kan du sette adressen din som sårbar abonnent.
 

Slik registrerer du deg som sårbar abonnent

Registrere deg som sårbar abonnent på varslemeg.no

Varslingssystemet er ment som en sikkerhet for din bedrift, virksomhet eller institusjon.

Veiledning i å registrere seg

Brukerveiledning i å registree seg som sårbar abonnent. (PDF, 461 kB)