Bli tryggere i rollen som frivillig

Illustrasjonsbilde av en entusiastisk gjeng mennesker.  - Klikk for stort bilde

Velkommen til kurs for frivillige i Tønsberg som bidrar - eller ønsker å bidra - innen helse og omsorg!

Opplæring er viktig for å bli trygg i rollen som frivillig. Derfor har kommunen startet opp et felles kurs for virksomhetene i Mestring og helse som holdes en gang i halvåret. Kurset retter seg mot innbyggere som ønsker å engasjere seg som enkeltfrivillige, og mot frivillige fra organisasjoner, lag og foreninger som både er aktive og ikke aktive i Mestring og helse. Hensikten med introduksjonskurset er å skape forståelse for hva det vil si å gjøre en frivillig innsats i kommunens helse- og omsorgstjenester.

Kurset består av 1 kurskveld med følgende tema:

• Rolle og forventningsavklaring
  • Samarbeid og fellesskap
  • Frivillighet styrker folkehelsen
  • Taushetsløfte

Kurset retter seg mot frivillige lag og organisasjoner som både er aktive og ikke aktive i Mestring og helse, og mot innbyggere som ønsker å engasjere seg som enkelt frivillige

Tidspunkt:
Tirsdag 18. april kl. 18.00 – 20.00

Sted:
Tønsberg og Færder bibliotek
Storgaten 16, 3126 Tønsberg

Påmelding:
Påmeldingsfrist 17. april
Mer informasjon og påmelding på www.tonsberg.friskus.com

Eller ring Tønsberg Frivilligsentral tlf 903 65 350

NB! For dere som ønsker å bli aktivitetsvenn for personer med demens, så er denne kvelden én av to kurskvelder.