Brann i omsorgsboliger på Tolvsrød

Øyvind Winding Stavseth, Tønsbergs Blad Det oppstod i natt en kraftig brann i fem kommunale omsorgsboliger på Tolvsrød. Fem personer ble evakuert ut fra boligene, og to av dem er fraktet til sykehus.

- Nå er vi først og fremst opptatt av at de som er direkte berørt av brannen skal bli best mulig ivaretatt, sier Mette Vikan Andersen, kommunalsjef for mestring og helse i Tønsberg kommune.

Brannen oppstod i et rekkehus bestående av fem omsorgsboliger, og brannvesenet ble varslet både av naboer og via røykmeldere tilknyttet beboernes trygghetsalarmer. Årsaken til brannen er foreløpig ukjent.

- Alle de berørte ble i natt tatt hånd om av helsepersonell som kom til stedet. Alle vil ha et bosted over helgen, og nå jobber vi med å skaffe nye, varige boliger til dem, sier Vika Andersen.

Som følge av røykutviklingen ble også noen beboere ved Slagen bo- og servicesenter evakuert og flyttet en annen del av senteret.

Kommunen har opprettet en informasjonstelefon for pårørende.

Ring: 97996865

For mer informasjon, kontakt:

Jan R. Eide
Kommunalsjef, eiendom og tekniske tjenester