Digital temakveld om ungdom og rus

Hva skjer i ungdomsmiljøene i Vestfold? Går vi en "fuktig sommer i møte", og hvordan kan du være tilstede for din ungdom? Det er noen av temaene når ungdom og foresatte ved ungdomsskolene inviteres til digitalt temamøte 4. mai!

​Møtet arrangeres av Vestfold og Telemark fylkeskommune, KORUS Sør, Politiet, Av-og-til og SLT-nettverket av kommunene i «gamle» Vestfold fylke.

Agenda

• Velkommen og introduksjon av kvelden v/ konferansierene Kristine Slettom, elevrådsleder Nøtterøy videregående skole og Tobias Bjørndal, FAU Teigar ungdomsskole.
  • Om serien RUS og undervisningsopplegg til serien v/ Kjersti Lekve, VTFK
  • Fuktig forsommer? Alkohol og kokain blant tenåringer i Vestfold og Telemark v/ Willy Pedersen, sosiolog og forsker på ungdom og rusmidler.
  • Tør å være en kjip forelder! Alkovettorganisasjonen Av-og-til v/generalsekretær Ragnhild Kaski: Overgangen fra barn til ungdom er krevende for mange foreldre. Heldigvis finnes det råd. Med nysgjerrighet, respekt, grenser og forberedelser kommer man langt!
  • Politiet: Hva skjer i ungdomsmiljøene i Vestfold?
  • Natteravnene: «Vær tilstede for ungdom!

Tid og sted:

Torsdag 4.mai kl. 18.00-19.30 på Teams

Lenken til Teams-møtet finner du her!