Disse vil bli ny kommunedirektør

11 menn og 5 kvinner ønsker å bli ny kommunedirektør i Tønsberg kommune.

- Vi har fått en søkerliste med flere interessante navn, og søkerne representerer en god bredde i både alder, erfaring og formell kompetanse, sier ordfører Anne Rygh Pedersen.

Ordfører Anne Rygh Pedersen Helene Moe Slinning

I høst varslet kommunedirektør Egil Johansen at han ønsker å gå av med pensjon til sommeren, og ordføreren leder ansettelsesutvalget som skal finne Johansens etterfølger.

- Kommunedirektøren er kommunens administrative toppleder, og dermed en svært viktig stilling i kommunen. Nå er vi på jakt etter den beste kandidaten til å lede og utvikle Tønsberg kommune, og jeg har tro på at vi finner rett person blant dem som nå har søkt, sier Rygh Pedersen.

Tre søkere er unntatt offentlighet. Det var også tre søkere som ba om å bli unntatt offentlighet, men som trakk seg da ønsket ikke ble innvilget.

Ansettelsesutvalget består av ordfører Anne Rygh Pedersen, varaordfører Steinar Solum, Frank Pedersen (H) som gruppeleder for det største opposisjonspartiet, og Hilde Sørdalen som representant for de ansattes organisasjoner. Det er kommunestyret som formelt vil ansette den nye kommunedirektøren.

Søkere kommunedirektør
Navn Tittel Alder Kjønn Lokasjon