Følg med på hva kommunen vil med Kaldnes vest

Mandag 6. februar kl 14.30 presenteres planer for Kaldnes Vest for  kommuneutvalgene i Færder og Tønsberg. Du kan følge møtet direkte.

Oversiktsbilde Kaldnes Vest - Klikk for stort bilde Foto: Færder kommune

Transformasjon av Kaldnes Vest

Helt nord på Nøtterøy, på grensa mellom Færder og Tønsberg kommuner, ligger det gamle industriområdet Kaldnes vest. Med et samlet areal på rundt 175 dekar er dette et av de største, sentrumsnære transformasjonsområdene i Vestfold.

De to kommunene har, sammen med grunneierne og fylkeskommunen, jobbet med felles ambisjoner for transformasjon av området til et attraktivt, bærekraftig og fremtidsrettet sted å jobbe, bo og besøke.

Mandag 6. februar fra 14.30-18.30 vil planene bli presentert for de to kommunenes politiske kommuneplanutvalg. Du kan også følge med på møtet, via denne lenken: https://faerder.kommunetv.no/live/607

Felles strategi- og prinsipplan

På møtet vil blant annet kommunene presentere et utkast til en felles strategi- og prinsipplan for området. Målet med denne planen er å:

• Forankre en samlet visjon for Kaldnes vest.
  • Bidra til en bærekraftig transformasjon av området.
  • Etablere et strategisk grep på områdeutviklingen.
  • Forene kommunene og grunneierne i området.
  • Gi områdeutviklingen et positivt omdømme.