Grønne flekker er bra for oss

For noen er de grønne flekkene utenfor huset, i parken eller skogen et fint sted å nyte kaffen og slappe av. Men har du tenkt på at de også har flere viktige oppgaver som kan bidra til å bremse natur- og klimaproblemene?

Vi i kommunen tenker på det, og ser at denne kunnskapen er viktig når vi nå skal lage kommunens arealdel. Her kan du følge prosessen:

Filmen under som er laget på oppdrag fra blant annet Tønsberg kommune viser hvordan grønne flekker kan hjelpe oss med naturkrisen vi har, og hvordan vi som bor og jobber her kan være med på å bremse utviklingen. Blant annet er vi opptatt av å velge utbygging på de «riktige» stedene.

Stikkordet er at disse «Grønne flekkene» kan hjelpe oss med viktige oppgaver, blant annet:

• Karbonlagring
  • Naturmangfold