Skirenn i sentrum

I vinterferiens siste lørdag, 25. februar, er det barnas dag i Tønsberg sentrum. Da flyttes snøen til sentrum, og det gjøres klart for barneskirenn.

Tre barn som går på ski - Klikk for stort bilde

Tid: Lørdag 25. februar kl. 11:00-13:00. Arrangementet er gratis, ingen påmelding.

Løypene starter nederst på Torvet,  går bort til Storgata, bort til Tjømegata, opp til Øvre Langgate for å så avslutte igjen på Torvet.

-Vi i Tønsberg kommune skal hente snø fra Messeområdet, og sørge for snørike løyper. Så skal vi også sørge for å kjøre snøen vekk igjen når moroa er over. Vi håper dette er med på å skape en morsom opplevelse for barna i vinterferien, sier Eirunn Haugstad fra teknisk drift i Tønsberg kommune.

Selve gjennomføringen av arrangementet er det Messafestivalen som står bak. Arrangementet er gratis, og det er medaljer til barna. Dersom det er behov for å låne skiutstyr oppfordrer arrangøren til å ta kontakt med Skattekammeret i Tønsberg eller BUA i Færder som har gratis utlån av sportsutstyr.

Du kan lese mer om arrangementet på disse Facebooksidene

Tønsberglivet arrangerer «Nyt ute uka» hele vinterferien, og lørdag 25. februar er det barnas dag med også andre spennende aktiviteter i sentrum. Tegneverksted, bolleverksted, ansiktsmaling, pølser og vafler er noe av det som venter barna. Du kan lese mer på Tønsberglivet sine nettsider.