Vi gir deg en god start som fastlege!

Vurderer du å bli fastlege? Tønsberg kommune ønsker å være det beste stedet å begynne som fastlege, og nå har vi ledige vikariater og 0-hjemler!

Vi vet at du som er nyutdannet lege er svært attraktiv for tiden, og at det mange som ønsker å få deg med på laget. Vi mener likevel at vi kan tilby noe som gjør at du bør vurdere å søke jobbe i Tønsberg kommune.

Vi tilbyr ikke bare jobb i en attraktiv by med fantastiske turmuligheter, en vakker skjærgård og et rikt kulturliv. Vi ønsker også å gi deg den beste mulige starten som fastlege.

For deg som ønsker å prøve ut livet som fastlege, har vi flere ledige vikariater av ulik varighet. Vi har også ledige 0-hjemler. Du vil bli en del av et godt, faglig fellesskap, og vi kan love deg tett oppfølging fra kommunen og våre dyktige kommuneoverleger.

Du vil få et etableringstilskudd, god veiledning, og tilbud om seminarer som gjør deg godt rustet til å jobbe som næringsdrivende fastlege.

Det er for tiden ikke tillagt kommunale oppgaver til 0-hjemlene. Kommunen inngår i en velorganisert interkommunal legevakt. Vaktbelastningen er lav, og det er gode muligheter for ekstravakter eller bytte av vakter.

Virker dette interessant? Ta kontakt for en samtale!

Ann-Magritt Wang Austad
Tjenesteleder stab, Mestring og helse
Tlf: 41 42 41 47

Kvalifikasjoner

• Norsk autorisasjon som lege
  • Godkjent turnus - LIS1
  • Spesialisering innen allmennmedisin,  under spesialisering eller ønske om spesialisering (ALIS_forløpet)
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

• Du har gode samarbeidsevner, og har stor vilje til å bidra til et fortsatt godt samarbeid mellom legene på kontoret, samt andre deler av helsetjenesten
  • Du tar din del av ansvaret for felles drift av legesenteret
  • Du har en genuin interesse for mennesker og deres helse- og livssituasjon
  • Interesse for primærhelsetjenesten og allmennmedisin
  • God arbeidskapasitet

Vi tilbyr

• Trygt og åpent arbeidsmiljø, med fokus på sosial trivsel
  • Inkluderende og sterkt fagmiljø
  • Erfarne og dyktige helsesekretærer
  • Trivelige lokaler
  • Godt fungerende legekontor
  • Oppfølging av nyetablerte.
  • Kurs i hvordan drive næring
  • Veiledning

Om arbeidsgiveren

Tønsberg ligger i hjertet av Vestfold. Med sin vakre skjærgård, rike kulturliv og sentrale beliggenhet, er Tønsberg et attraktivt sted å bo. Kommunen har 57 000 innbyggere og er i stadig vekst.
Tønsberg kommune er en stor arbeidsgiver med 4500 årsverk. Vi har dyktige og motiverte ansatte som jobber med å løse viktige samfunnsoppgaver. Planverket i kommunen gir føringer for innovativt arbeid.

Kommunen er en IA-virksomhet som legger vekt på samarbeide om et godt og inkluderende arbeidsmiljø.