Vil du være med å utvikle aktivitetstilbudene for eldre?

Pixabay I forbindelse med vedtatt fagplan for aktiv aldring og fremtidens eldreomsorg i Tønsberg kommune, skal det også utarbeides en opptrappingsplan for et utvidet aktivitetstilbud for eldre.

Gode og meningsfulle aktiviteter er viktig for å kunne ha et godt hverdagsliv, opprettholde et sosialt nettverk og forebygge ensomhet.

Kommunen ønsker derfor innspill fra dagens pensjonister og de som bruker tilbudene ved seniorsentrene og andre steder i dag , og innbyggere som vil  ønske å nytte aktiviteter i framtiden.

Kommunen ønsker å få innspill fra innbyggerne om hvilke tilbud som blir viktige, når på døgnet disse skal foregå, hvor de skal foregå , hva det blir viktig å bygge ut og er det spesielle målgrupper det er viktig å ha gode tilbud til?

Er det noen kommunen kan eller bør samarbeide med og hvilke forutsetninger  må ligge til grunn for å utvide aktivitetstilbudene?

Kommunen inviterer derfor innbyggere til dialogmøter :

På Midtløkken seniorsenter fredag 29. april kl. 12 – 14
Adresse: Kong Oscarsgate 15, 3116 Tønsberg.
Telefon:  33 34 88 50

På Slagen seniorsenter tirsdag 3.mai kl 11-12.30