Ber helsepersonell registrere seg i nytt register

Flere hundre personer har registrert seg som tilgjengelig helsepersonell i Tønsberg. Nå ber kommunen personer med helsefaglig kompetanse om også å registrere seg i det nasjonale registeret.

- Vi setter utrolig stor pris på at så mange registrerte seg som tilgjengelig helsepersonell i Tønsberg kommune da koronapandemien brøt ut, og nå ønsker vi å vite hvem som fortsatt er tilgjengelige. Vi kan fremdeles få behov for ekstra ressurser ved de ulike helsetjenestene våre, og nå vil vi veldig gjerne at de som er tilgjengelige og ønsker å bidra også registrerer seg i det nasjonale registeret, sier Trond Wifstad, kommunalsjef for HR i Tønsberg kommune.

Når man registrerer seg i det nasjonale registeret, vil både kommunen, sykehuset og andre som Trond Wifstad har behov for ekstra ressurser kunne søke opp tilgjengelig personell basert på bosted og type autorisasjon.

- Derfor ønsker vi at alle, også de som tidligere har registrert seg i kommunens eget register, nå registrerer seg i den sentrale databasen. Når man klikker på lenken for registrering får man beskjed om at man ikke skal registrere seg hvis man er registrert i kommunen tidligere, men dette kan man altså bare overse, sier Wifstad.

Registrer seg som tilgjengelig helsepersonell her!