Distribusjonskanalene i prioritert rekkefølge
- Avtalegiro
- Avtalegiro med eFakturavarsel (innebærer både avtalegiroavtale og eFakturaavtale)
- eFaktura (mottas også i Vipps dersom det er aktivert)
- Digital postkasse
- Epost
- Papirfaktura (uten girodel)
Avtalegiro kan du åpne i nettbanken din eller ved hjelp av din bankforbindelse.
eFakturaavtale åpnes i nettbank eller i Vipps.
Ikke mulig å betale dobbelt
Standard innstilling i Vipps er at Vipps eFaktura er aktivert. Det betyr at alle fakturautstedere som kan sende eFaktura vil gjøre det. Faktura kan godkjennes enten i nettbanken eller i Vipps, de speiler hverandre. Det vil ikke være mulig å betale dobbelt.
- Ønsker du ikke eFaktura i Vipps må dette slåes av under Profil, Regninger og eFaktura. Er Vipps eFaktura opprettet må også eFakturaavtalen slettes i nettbanken.
Felles for produktene 1, 2 og 3 er at dette er bankprodukter som kommunen ikke kan åpne, endre eller avslutte for sine kunder.
Ønsker å sende minst mulig på papir
For at kommunen skal kunne sende faktura på epost eller i post må alle avtaler i punkt 1-4 avsluttes. Tønsberg kommune ønsker å sende færrest mulig fakturaer på papir, både for å spare miljøet og fordi det er dyrt.
Mottar du fakturaer i din digitale postkasse og ønsker en av de andre kanalene må du selv åpne en av distribusjonskanalene 1, 2 eller 3. Da vil denne kanalen benyttes på neste faktura.
Har du ikke mottatt forventet faktura fra oss?
Sjekk i bank, nettbank eller Vipps om dine avtaler er aktive. Du kan alltid få fakturakopi fra kommunen. Bestill gjerne fakturakopi eller send spørsmål til oss vedrørende fakturadistribusjon på epost: kommfakt@tonsberg.kommune.no
Spørsmål om selve fakturagrunnlaget må alltid stilles til den virksomhet som leverer tjenesten du er fakturert for.