Fysioterapeuter med kommunal avtale kan åpne 21. april

Kriseledelen i Tønsberg kommune godkjenner at fysioterapeuter med kommunal avtale kan gjenåpne sin praksis fra 21.april 2020.

Kommunen forventer at fysioterapeutene har en plan for egen praksis i henhold til den nasjonale veilederen "Smittevernfaglig forsvarlig drift i helsevirksomheter med en til en kontakt (covid 19)".  Dette innbefatter å tilpasse aktivitetene til lokalene, planlegge logistikk for innkalling av pasienter, renhold og bruk av venterom og utstyr mellom hver pasient , samt eventuelt bruk av smittevernutstyr.

Smittevernutstyr

Dersom det er påkrevet med behandling av pasienter i spesiell sårbar situasjon, med uklart smitteforløp eller påvist smitte av Covid 19, kan fysioterapeuten henvende seg til virksomhetsleder Grethe Johnsen for å få forskriftsmessig smittevernutstyr.

Dersom behandler selv er syk eller i risikogruppe, må han eller hun vurdere om det er mulig med en annet arbeid/arbeidsform eller hjemmekontor.»

Spørsmål

Grethe Johnsen, virksomhetsleder for mestring og forebyggende tjenester.
Telefon: 950 62 387

Nasjonal veileder