Happy Pride!

- Tønsberg skal være en åpen og inkluderende kommune der alle skal kunne være seg selv. Derfor markerer vi Pride, og heiser regnbueflagget på rådhuset, på Slottsfjellet og ved kommunehuset på Revetal, sier ordfører Frank Pedersen.

Ordfører Frank Pedersen med Pride-flagg. - Klikk for stort bilde

Juni er Pride-måneden, og over hele landet heises regnbueflagget for å markere mangfold og inkludering. I Tønsberg markeres Pride med en rekke ulike arrangement og på lørdag blir det parade gjennom sentrumsgatene kl 16.00 med påfølgende Pride-fest og konsert og konsert ved Haugar kunstmuseum.

Ordføreren mener det fortsatt er behov for Pride-markeringer.

- Samfunnet vårt har kommet langt, men vi har fremdeles en vei å gå. Så lenge noen opplever å bli påført skam eller føler seg utrygge i samfunnet vårt, må vi fortsette å heise flagget. Mange har kjent på en større utrygghet etter terroraksjonen i Oslo for to år siden, og derfor er det ekstra viktig at vi som samfunn nå viser støtte og er tydelige på hvordan vi ønsker å ha det i kommunen vår. Jeg vil si Happy Pride til alle, og håper paraden på lørdag blir en fin opplevelse for alle, sier Pedersen.