Hjemmeundervisning for de eldste barna

Jente som skriver i en bok, med faren sittende i bakgrunnen.  - Klikk for stort bilde

Det blir hjemmeundervisning for ungdomsskolene og for 5. - 7. klasse mandag 22.januar.

- Målet vårt er å holde mest mulig av tjenestetilbudet åpent, men på grunn av stans i store deler av kollektivtilbudet og varslet hålkeføre må vi redusere noe, sier ordfører Frank Pedersen.

Sårbare barn og unge med spesialtransport kontaktes direkte.

Åpen for 1. -4. trinn

For 1. - 4. trinn blir det undervisning på skolene som normalt, men foreldre og foresatte må vurdere om de får barna sine trygt transportert til skolene. Det blir ikke ført fravær denne dagen.

SFO holder åpent.

Barnehagene holder åpent

Barnehagene er åpne, men vi oppfordrer alle som har hjemmekontor eller andre muligheter til å holde barna hjemme om å gjøre det.

Hjemmetjenesten

Det kan bli forsinkelser og noe redusert tjenestetilbud i hjemmetjenesten. Her blir det gitt direkte beskjed til innbyggere som mottar slike tjenester.

Kulturskolen

• Digital undervisning på Kulturskolen etter skoletid.
  • Gruppeundervisning på 𝗗𝗿𝗮𝗺𝗮-𝗧𝗲𝗮𝘁𝗲𝗿, 𝗞𝘂𝗻𝘀𝘁𝘃𝗲𝗿𝗸𝘀𝘁𝗲𝗱 og 𝗧𝗲𝗮𝘁𝗲𝗿𝗹𝗲𝗸 vil gå som normalt mandag ettermiddag.

Andre tilbud som stenges mandag 22. januar:

• Dagsenter for demente og aktivitetshus
  • Voksenopplæringen
  • Ungdomsklubber og ungdomskafé
  • Drivhuset (henvend dere til NAV på Korten)
  • Servicetorget på rådhuset er stengt, men sentralbordet er åpent.
  • Svømmehallen blir stengt.

Biblioteket

Hovedbiblioteket er selvbetjent på mandag. Kafeen holder åpent som normalt. Revetal bibliotek er kun meråpent - da må man ha åpnet bibliotekkortet for meråpent for å kunne komme inn.

Følger situasjonen tett

Kommunens kriseledelse følger situasjonen tett, og vil oppdatere og gi informasjon ved eventuelle endringer.