Informasjon om legevakten jul og nyttår

Jul og nyttår har Tønsbergregionen legevakt normalt stor pågang. Den pågående koronapandemien fører til at hver henvendelse tar lengre tid på grunn av avklaringer og smittevern. Vennligst ring 116117 før du kommer.

Vi hjelper deg når du blir akutt syk

Legevakten er til for akutt oppstått sykdom, akutte skader og tilstander med akutt forverring. Dersom du har behov for helsehjelp av ikke akutt karakter, skal du kontakte fastlegen eventuelt private legekontor.

Derfor blir det ekstra viktig å huske å ordne resepter på faste medisiner hos fastlegen og hente ut medisin før jul.

Legevakten er en beredskapsinstitusjon for øyeblikkelig hjelp

– Blir du syk i julen og må til legevakten, kan det være lang ventetid på telefon og på venterommet til legevakten, sier Cathrine Aagaard-Nilsen virksomhetsleder Legevakt og allmennmedisin.

Alle pasienter blir prioritert etter alvorlighetsgrad. Pasienter som har koronasymptomer eller annen smittsom sykdom får veiledning av sykepleier om oppmøte.

Kommunen har egen samleside med informasjon om koronaviruset.
Her står åpningstider til korona beredskapskontor og teststasjon.

Smitteverntiltak

Legevakten

Av smittevernhensyn alle ringe 116117 før de ankommer legevakten.
Alle som tar kontakt med legevakten blir screenet for Covid-19. Da kan du bli bedt om å møte opp ved smitteavdelingen. Du vil få veiledning for oppmøte.

Følge pasienter til legevakt

Antall personer må begrenses på venterommet. Barn under 18 år kan ha med seg én pårørende.

Ved behov for følge hos personer over 18 år foretas individuell vurdering av personalet.

Besøk på ØHD-avdelingen

Besøkstid er kl. 17 – 19. Kun én besøkende om gangen. Besøkende må være på pasientens rom.

Parkering: Parkering for besøkende til legevakten på merkede p-plasser.
Husk: Å registrere bilnummer på automaten i resepsjonen.

Åpningstid: Døgnåpen legevakt

Legevakten ønsker deg en god jul!