Kommunen med nytt tilbud om koronavaksine denne uka

Eldre mann får koronavaksine - Klikk for stort bilde

Mandag denne uka åpnet kommunens koronavaksinering i Kjelle helsepark. Tilbudet er gratis og varer ut februar.

I løpet av perioden 2. oktober til 20. desember 2023 fikk cirka 7000 personer koronavaksine i Tønsberg kommune. De aller fleste i de anbefalte gruppene som ønsker vaksine, har fått et tilbud.

Dersom man nå ønsker å vaksinere seg, har kommunen åpnet for drop-in-vaksinering i Kjelle helsepark. Det er ikke mulig å bestille time. Tilbudet er åpent mandager og onsdager klokka 9–12, og dette gjelder ut februar.

– Det var ikke veldig mange besøk her mandag, så vi mistenker at en del kanskje ikke vet om muligheten, sier kommuneoverlege Henning Mørland.

Møt opp direkte og bruk hovedinngangen til Legevakten og Tønsberg legekontor – ikke smitteinngangen på baksiden av bygningen som ble benyttet før jul. Husk legitimasjon med 11-sifret personnummer. Og som alltid: Du skal ikke ta vaksine hvis du har feber eller pågående infeksjonssykdom.

Ler mer om kommunens tilbud her