Ny aktivitetskalender for lag og foreninger

- Dette er en løsning jeg har ønsket meg lenge, sa Anne Rygh Pedersen, ordfører i Tønsberg kommune. Hun tilbrakte tirsdag kveld på Revetal, sammen med lag og foreninger som ønsket å lære hvordan man bruker kommunens nye digitale aktivitetskalender - Friskus.

En ny mulighet for å vise fram og finne arrangementer

- Det finnes utrolig mange spennende aktiviteter i kommunen vår. At vi nå får en god, digital løsning for å vise fram disse vil bety mye, for både for innbyggere og for lag og foreninger, fortsatte Rygh Pedersen.

I Friskus kan du søke etter aktiviteter basert på dine interesser og dermed finne aktiviteter som passer akkurat deg. Lag og foreninger kan bruke løsningen til gratis markedsføring av ikke-kommersielle aktiviteter. Portalen kan også brukes til rekruttering av frivillige ved at foreninger kan be om frivillige og innbyggere kan melde seg som frivillig.

Klikk her for å åpne Friskus

Tilbyr opplæring til lag og foreninger

I mars har kommunen satt av tid til opplæring i Friskus for lag og foreninger.

- Her vil vi hjelpe med å opprette bruker, bli arrangør, opprette aktiviteter med mer, sier folkehelserådgiver Camilla Castellan, som leder arbeidet med den nye portalen.

Det legges opp til opplæring både i Tønsberg og på Revetal i mars.

Tønsberg rådhus:

• Torsdag 12. mars kl. 11.00-13.00