Nye priser på parkering fra førstkommende mandag

Etter politisk beslutning i kommunestyret i januar, ble det bestemt å øke prisene på de kommunale parkeringsplassene i Tønsberg. - Det har ikke vært en prisendring på vel 10 år, så vi er ikke helt overrasket, sier Erik Lund som er tjenesteleder i Tønsberg parkering. Erik Lund, Tjenesteleder i Tønsberg parkering

Det var 30 kroner for en døgnparkering tidligere, nå økes den til 40 kroner.

Her kan du se spesifikk oversikt for prisendringen på kommunale p - plasser

Enkelte plasser utenom sentrum og private plasser kan ha egne priser, se automaten for gjeldende priser.

Eventuelt særskilte priser for parkering med App er opplyst på automaten.

- Det er viktig å huske på at velger man å betale med App, så er det ett påslag på prisen som andre parkeringsfirmaer tar betalt for, som vi ikke kan regulere, sier Erik Lund. Han forteller videre at man kan bruke e-park som er kostnadsnøytral, for den dekkes av kommunen. Det vil si e-park prisen er samme pris som på automaten.

Her er en link til Tønsberg parkering sine nettsider